Objavljeno: 28 Nov 2010 13:23 Naslov sporočila: Re: Od splošnih polresnic k podatkom
Ko že ravno debatiramo na splošno, kako je na svetu (čeprav je bilo v prvotnem Haqqovem zapisu zaslediti vse od Bosne do ZDA in drugih držav):
V vsem času, odkar beležim statistiko svetovne populacije, je moških več kot žensk in takšne so tudi napovedi za prihodnost. Podatki so na naslednjem linku:
http://esa.un.org/unpp/p2k0data.asp
Predvsem je več mlajših moških, kot mlajših žensk, ker se v povprečju rodi 107 fantkov na 100 deklic, v evropskih državah se število žensk in moških izenači nekje okrog 35 let starosti, po tem letu pa je več žensk kot moških.
Če zadevo malce zbanaliziramo: Torej nobenega naravnega razloga ni, da bi imeli starejši moški več mladih žensk. Lahko pa bi se seveda mladi poročali z vdovami in samskimi pri 40+ ... Kako privlačno za mnogoženstvo se pa to sliši?
Sem si ogledal statistike. In so čudne. Skrajno. Le kako ima lahko Afganistan za cel milijon več moške populacije, kot ženske, če se moške vsakodnevno ubija na frontah? Sicer je pa zanimiv podatek.
Ga bom poskusil celo dr. Zakirju poslat. Da slišim njegov komentar na vse to.
Pa še mnenje glede razlage islamskih pravil (ne moje razlage, saj za to prav zares nisem kvalificirana in samo z zanimanjem berem razlage drugih):
Po mojem poznavanju, se glede nekaterih stvari seveda pojavlja skoraj popolno strinjanje. Pri drugih je razlag več in vse prihajajo od učenjakov, ki poznajo vse vire, ki jih omenja Haqq, pa vendar pridejo do drugačnih zaključkov. Tudi o tem, kakšno naj bo zakrivanje žensk (zgolj hijab ali nikab ali burka). Sploh, kadar gre za nekaj novega, kar neposredno ni nikjer omenjeno. Npr. uporaba kontracepcije ali še bolj kontroverzno umetna oploditev. Kdo ima torej prav, tisti, ki najdejo razlago za negativni ali za pozitivni odgovor, ali tisti, ki so celo nekje vmes?
ostanimo kar pri tem, da nisi kvalificirana, da naju ne bo zavedlo v neke neznane vode, katere si izrazila spodaj.
To, kar si rekla, da obstaja skoraj strinjanje, to ni res. Idžma (soglasje) islamskih učenjakov ima naslednjo definciijo: To je soglasje mudžtehidov (ok če hočeš islamskih učenjakov) določenega časa o določenem islamskem vprašanju. Ko se enkrat vzpostavi idžma islamskih učenjakov, ali pa celo muslimanov, potem nihče nima pravice v BILOKATEREM času kontrirati temu soglasju. Tako da... Kdor npr. danes kontrira temu, da nikab ali burka nimata zveze z islamom, tak je v nasprotju z idžmaom in ponavadi so islamski učenjaki do takšnih kar strogi; nekateri takšne razglašajo kar za nevernike.
Glede določenih zaključkov islamskih učenjakov pa dejansko lahko vidimo različna mnenja in to je dejansko tudi lepota islama, ker ni slepega sledenja, kot je to prisotno v drugih religijah. Tukaj je potrebno omeniti nekaj dejstev, zakaj pride do razhajanj islamskih učenjakov v določenih vprašanjih:
1) Mogoče do določenega učenjaka ni prišel hadis. To je bilo znano celo v času Umerja, ko je hotel napasti neko vas, v kateri je divjala kuga pa ni vedel za hadis Allahovega poslanca, kljub temu da je bil ashab, da je prepvoedano vstopiti v vas, v kateri dvija kuga. Ko ga je o tem obvestil nek družabnik, je takoj obrnil vojsko v nasprotno smer - domov. Tako so učenjaki nekdaj bili prisiljeni s svojim idžtihadom in kijjasom "zadeti" resnico.
2) Možno je, da je do nekega učenjaka prispel nek hadis, ampak ga le.ta ni smatral za verodostojnega. To je znano pri npr. imam Ebu Hanifi, da je ogromno hadisov imel v svoji biblijoteki, ampak jih preprosto ni uporabljal, saj ni vedel, ali so verodostojni ali ne.
3) Potem se lahko zgodi, da je nek učenjak slišal za nek hadis in potrdil njegovo verodostojnost, ampak ga je kasneje pozabil.
4) Nekdaj bi se zgodilo, da nek imam ali učenjak ne bi vedel okoliščin v katerih je bil hadis izrečen itd.
5) Ponavadi bi se zgodilo, da bi nek imam zaradi svojega omejenega poznavanja hadisov smatral nek hadis za verodostojen, v resnici pa bi bil le-ta hudo slab ali pa celo izmišljen.
6) Lahko bi se zgodilo, da bi se učenjaku ali imamu neka stvar zdela kontradiktorna, ker ne bi poznaval okoliščin pa zato ne bi sprejel hadisa
In še bi lahko našteval te razloge. Vse jih je nekako zbral šejhul islam Ibn Tejmijje v svoji knjigi "Rafu'l-melami an el-ei'mmeti el-e'lami", kjer je kar objektivno najdel opravičila za napake velikih učenjakov.
Tako da napake so vidne pri vsakem učenjaku in vsak učenjak ima pri sebi "fulanja", tudi današnji, saj je to Allahova modrost, da ne bi slučajno ljudje pomislili, da to ti učenjaki bogovi ali poslanci itd. Kljub temu mi naše učenjake spoštujemo in opravičujemo njihove napake. Samo če vzamem kot primer najbolj verodostojno hadisko zbirko na svetu Sahih Buhari, kjer so zbrani sami sahih hadisi, lahko rečem, da je imam Buhari zbral več kot 10.000.000 hadisov, v svojo zbirko je pa vključil samo 7.000.
Tako da ko vidimo razhajanje med islamskimi učenjaki moramo najprej upoštevati dve stvari: Ne smemo pretiravati v sledenju samo nekemu učenjaku; npr. da bi nekdo rekel, da on izključno sledi samo temu in temu učenjaku, ker bi v tem primeru lahko vzel le-tega za svojega boga poleg Allaha... in ne smemo slediti samo tistemu, kar odgovarja našim strastem, kot to danes nekateri s svojimi bolnimi srci delajo pa tako iščejo "olajšave" tudi tam, kjer jih je šerijat prepvoedal. Potem je potrebno upoštevati tudi to, da mi sledimo dokazom in iščemo tisto, kar je bližje resnici (Kur'anu in sunnetu), ne pa tisto, kar odgovarja našim strastem.
Potem v nekaterih stvareh je dovoljeno razhajanje, ker pač ni dokazov za le to. Npr. za kontracepcijo. Nekateri učenjaki pravijo, da je popolnoma prepovedana, medtem ko jo drugi dovoljujejo. Oseba, ki bo brala eno in drugo mišljenje se bo potrudila biti objektivna in pogledati v dokaze, ki jih navajata obe strani. Taka razhajanja so dovoljena le v primeru, da obe srani imata ogromno število argumentov in da se ne ve, katera ima točno prav. Allah nas bo pa o vsem obvestil na Onem svetu.
Da dam še primer za vse rečeno, da ne bo samo teorija. V Hanbelijski šoli obstaja mišljenje, da oče lahko prisili svojo hčerko v poroko z nekom. Mi pravimo, da je to mišljenje popolnoma napačno in neverodostojno (tako pravijo tudi današnji predstavniki hanbelijske pravne šole), saj obstaja jasen hadis, kjer Allahov poslanec pravi, da mora ženska privoliti v poroko z nekom.
Eden izmed primerov, katere bi lahko navedel je tudi ali človek prekine svoj wudu (versko čiščenje za molitev), če poljubi svojo soprogo? Islamski učenjaki se tukaj razhajajo v 3 skupine:
- da prekine
- da ne prekine, če poljub ni strasten
- da ne prekine (ne glede ali je poljub strasten ali ni) in gre lahko mirne duše molit
Sedaj ko pogledamo vsa mišljenja vidimo, da je zadnje najbližje resnici, saj obstaja hadis, ki pravi, da je Allahov Posalnec neko svojo ženo poljubil in odšel na molitev brez da bi ponovno opravil wudu.
In še veliko je takšnih in drugačnih primerov.
Še moje skromno mnenje: če bi islamski aktivisti več časa namenili promociji islamskih vrednot (z besedami in dejanji), bi bili bolj uspešni v povečevanju razumevanja vere, kot pa če ponavljajo zapletene razlage in poenostavljene primere. V Islamu je namreč veliko lepega in se lahko vsi mnogo koristnega naučimo. Žal pa takšnega ugleda Islam v svetu nima, saj so najglasnejše šole in razlage, ki jih spoznozira predvsem z nafto bogata Saudska Arabija (torej Wahabi). Druge zmernejše šole pa žal nimajo denarja, da bi lahko uspešno prodrle v svet.
Kot prvo islamski aktivisti delamo naše delo, kar dobro. Jaz sem se v to razpravo vključil, ker je habibti vprašala nekaj o islamu, zato sem ji odgovoril. Tako da islamski aktivisti se ukvarjamo s promocijo islama na različne načine. Najbolj pa poskušamo promovirati sporočilo tewhida (islamskega monoteizma) in na ta način poklicati ljudi v islam.
Tudi ti si mi tukaj v tem textu postavila vprašanje in sem ti odgovoril po svojih najboljših močeh. Kaj a bi ti moral reči: Ej a veš kaj pusti ta razhajanja dajva se pogovarjati o odnosu muslimana do svjega soseda??
Islam ima v svetu kar lep ugled. Če ima grdega, se ta pojavlja večinoma zaradi medijev, ne pa zaradi aktivistov. Poglej samo youtube, kjer lahko najdeš ogromno stvari o islasmki dogmatiki, etiki, vzgoju duše in srca itd.
Kar se tiče vehabitov, bi te pa rad opozoril, da nekaj takega v šerijatski terminologiji ne obstaja in da je to propaganda kogarkoli že. Nisem v svojem življenju srečal niti enega samega študenta islamskih naukov v Medini, da bi sam sebi rekel, da je vehabija oz vehabit ali wahabi. Koneckoncev bi pa rad slišal od tebe, kdo so vehabiti?
Savdska arabija ne financira nikogar. Sedaj se celo osredotoča na zapiranje študentov in na selekcijo takih obrazov, ki bodo odgovarjali Saudovem režimu, ne pa islamski dogmatiki in veri.
Termin vehabit uporabljajo ljudje, ki islama ne poznajo pa tudi sekte, saj jim ne gre v prid izvorno in pravilno tolmačenje islama (ki ne prihaja samo iz KSA ampak tudi iz Egipta, hvala Allahu, poleg tega so take fakultete aktivne tudi v Jordanu, Siriji (ne pozabimo na šejha Albanija), KUvajtu itd.).
Resnica o "vehabijah" (vehabitih)
O vehabijah (video)
In še malo o tistih, ki so si izmislili ta nagnusni termin in žaljivko:
Sufizem in islam
Šiiti in suniti