Objavljeno: 27 Nov 2010 13:50 Naslov sporočila:
na vprasanje locenega muslimana, ce se lahko poroci s kristjanko je v odgovoru med drugim zapisano, da zahodnjaska kultura daje zenski prevec pravic.
dvignil se mi je pritisk, kajti menim, da imajo zenske po vsem svetu premalo pravic. poglejmo samo cisto vsakdanji primer placnega sistema...
pa v istem clanku zasledim nekaj o tem, da je lahko pripadnica ene vere bolj nevarna za vzgojo otrok od pripadnice druge vere... ces, kaj pa ves, kaj dela tvoja neverna zena in kaksne neumnosti poucuje vajine muslimanske otroke, ko tebe ni doma... to se meni slisi ze skorajda sovrazno.
Da! Zahodnjaška kultura daje preveč pravic ženskam. In to bo vsak musliman pa tudi muslimanka priznal/a. Islam daje ženski toliko pravic, kot jih ona potrebuje. Npr. mnogi tega ne vedo, ampak ženska skoraj v vsakem primeru
več podeduje, kot moški in to je ponavadi skoraj dvakrat toliko kot moški potomci umrlega. Kdor se je ukvarjal s tem, dobro ve, o čem govorim.
Mi, kot Muslimani, smo dolžni eni druge opozarjati na pogubnost poroke s kristjanko v nemuslimanski družbi. Islam daje velik povdarek na vzgojo otrok. Sedaj pa ti meni pojasni, v nemuslimanski družbi, a bo ženska, ki je kristjanka, vzgajala otroke v muslimanskem duhu? In zanima me, kako bo to počela?
Tebi se to zdi sovražno, na podlagi česa? Kje je pa tukaj izraženo sovraštvo do nemuslimanke? Jaz ga osebno ne vidim. To je bil nasvet profesorja vprašalcu.
Nemuslimanka v zakonski zvezi z muslimanom uživa popolnoma iste privilegije, kot bi jih uživala muslimanka. Njena čast je sveta in nihče je nima pravice žaliti, ne na osebni ravni in ne na verski, kar pa ni isti primer v zahodnih družbah.
Poleg tega kaj je pa profesor še omenil?
SI mogoče pozabila na ta odstavek:
Prav tako neverniški zakoni na naših prostorih in mestih, kjer živimo, dajejo ženskam velike pravice in privilegije. Tako da, če bi prišlo do ločitve, bi ženska vzela otroke, del moževega imetja itd.
Torej ni samo s stališča vzgoje to napačno, ampak tudi s stališča privilegijev, ki jih bo taka ženska dobila v primeru ločitve. Ne pozabimo, da ženska v šerijatskem pravu NE DOBI NIČ razen DOTO, ki jo je mož dolžan plačati. Tuakj, v zahodnih "modernih" družbah, gre pa imetje na POL! Mislim, da mi ni potrebno omenjati, da se v nekaterih situacijah ženske poročijo z moškim, samo da bi dobile polovico njegovega imetja. šerijat je pa take prevare že v samem startu onemogočil.
Potem si pozabila tudi na to vprašanje:
In za konec vprašanje: Zakaj zapuščati krepostne muslimanke, a poročati se s privrženkami drugih religij?
Tako si vzela izven konteksta samo eno stvar, katero je profesor Idriz omenil. Če bi vzela vse skupaj, ne bi imela "čirov" na želodcu. Ta zadnji argument je argument, ki ga uporabljajo VSI islamski učenjaki, katere sem do sedaj imel možnost spoznati in se seznaniti z njihovimi stališči glede tega.
Kakor koli. V osnovi je zadeva dovoljena, ampak kje, kdaj in kako sem pa pojasnil: V šerijastki državi.
Pa še nekaj, če se dotaknem plačnega sistema. V šerijatski državi dobijo delavci in delodajalci enako plačo. SI mogoče v neki demokratični državi to videla? Jaz še nisem. Tako da bi tudi ženska, zaposlena v nekem podjetju, dobila isto plačo kot njen delodajalec/delodajalka. Sicer to ni pravilo, ampak v šerijatski terminologiji to obstaja. Če pa vzamem druga mišljenja islamskih učenjakov, ki se z omenjenim stališčem ne strinjajo, pa kljub temu ne dajejo delodajalcu pravice, da je razlika med njegovo in delavčevo plačo prevelika.
Kot je Muhammed Kutb zapisal:
Brez dvoma bi islam podprl dobre in progresivne dosežke, katere je kapitalizem prinesel v svoji prvi, rani fazi razvoja. Vendar islam kapitalizma ne bi prepustil brez zakonodaje, ki bi regulirala in preprečila kakršnokoli eksploatacijo, katera bi lahko nastala zaradi zle volje ali same narave kapitalizma. V tem pogledu namreč obstaja islamski princip, ki delavce pooblašča, da si delijo dobiček s svojimi delodajalci. Nekateri malikijski pravniki so šli tako daleč, da delavcem dajejo enako soudeležbo pri dobičku. Delodajalci dajejo kapital, a delavci delo; ta dva napora sta enaka, zato jim po tem mišljenju pravično pripada enak del dobička.
Zgoraj omenjeni princip ilustrira veliko skrb Islama za vzpostavitev pravičnosti. Takšno skrb za vzpostavitev pravičnosti je Islam uvedel prostovoljno. Ni bila uvedena zaradi kakršnekoli ekonomske nuje, niti ni bila rezultat razrednih bojev, kar propagandisti nekaterih ekonomskih doktrin smatrajo kot edini efektivni faktor v razvoju ekonomskih odnosov.
(citat iz texta:
Islam in kapitalizem)
rada bi enkrat slisala za versko strpnost v praksi in jo tudi videla, dozivela. ne pa da jo prepogosto srecujem le kot mit. to seveda leti na pripadnike vseh religij, ne le islama.
Islam je do pripadnikov drugih religij ZELO strpen, Pojoča. O tem lahko govorim z različnih aspektov. Npr samo poglejmo si pripadnike drugih religij v šerijatski državi in v demokratični "civilizirani" državi.
V šerijatski državi pripadniki drugih religij imajo popolnoma iste pravice kot muslimani. V nekaterih segmentih imajo celo večje pravice, kot muslimani:
- plačujejo džizjo, ki je v iznosu 50 evrov za
bogate, revni so je oproščeni. Muslimani pa morajo dati 2.5% svojega imetja.
- za razliko do demokratičih držav, islamska država dovoli kristjanom in židom da se rpavdajo pred svojimi zakoni. Kje na tem svetu obstaja taka demokratična država, ki bo dovolila, da se muslimani pravdajo pred šerijatskim zakonom in jim celo dala izvršilno oblast - tj. da te zakone dejansko lahko izvršijo (npr. kradljivcu odsekajo roko)?
- nemuslimanom v muslimanski državi ni potrebno iti v vojaško služenje, niti, v primeru vojne, jim ni treba sodelovati v vojni, ampak so muslimani zadolženi, da jih branijo in ščitijo. Tak ni primer v demokratičnih družbah. Poglejmo samo NATO, večina vojakov je neameričanov pa tudi nedavno nazaj je bilo v Sloveniji vojaško služenje obvezno za vse barve in vere.
- celo janičarjev se lahko dotaknem in rečem, da jih slovenska literatura ne opisuje objektivno. nekateri današnji zgodovinarji si celo javno drznejo reči, da so janičarji imeli boljše življenje v Turški državi kot pa bi jih imeli denimo na fevdalnem posestvu nekega gospodarja. Janičarji so bili v islamski državi zelo spoštovani ljudje. Turki so tiste janičarje, ki so v šolah pokazali svojo nadarjenost, financirali in jih kasneje "ustvarili" v znanstvenike. Tako da večino zgrad je znano, da so naredili in strukturirali ravno janičarji. Vojaki pa so uživali vse vrste ugodnosti. od tega da se jih je smatralo za narodne heroje do tega da so imeli pravico do vojnega plena itd. čeprav je praksa z janičarji (torej kraja otrok) s šerijatskega stališča sporna, lahko o tem govorim s popolnoma zgodovinskega vidika. In da. Trdim, da jim je bilo bolje, kot bi jim pa bilo na slovenskih fevdalnih posestvih, kjer bi celo svoje življenje preživeli v ponižanju.
- pa tudi lahko se dotaknem religijske tolerance, da v islamski državi ni dovoljeno poniževati nemuslimanov, tukaj v Sloveniji pa vsak dan mediji ponižujejo muslimane. Torej tudi tukaj je islam dal nemuslimanom pravice, katerih nimamo na zahodu. koneckoncev Allahov poslanec je rekel:
"Kdor rani nemuslimanskega državljana (v islamski državi), je ranil mene."
In še in še bi lahko našteval.
Več o teh primerjavah pa v naslednjih textih:
Islam in osebna lastnina
Islam in kapitalizem
Islam in komunizem
Ali je religija zastarela? - 1. del
Ali je religija zastarela? - 2. del
Islam in svoboda misli
Islam in izvrševanje sankcij (šarija, islamski zakon)
Religija - opij za ljudstvo
Islam in civilizacija
Islam in fevdalizem
Islam vs Demokracija
Islam in klasni sistem
Islam in suženjstvo - 1. del
Islam in suženjstvo - 2. del
Glede "ramadan kerima" pa takole: Obstaja zlato pravilo pri islamskih učenjakih glede običajev, čaščenja itd.:
Vsaka stvar je prepovedana, razen če najdeš za to dokaz v sunnetu (praksi Allahovega Poslanca), torej: Dovoljena postane tedaj, ko najdeš hadis, ki pravi, da je Allahov Poslanec Muhammed to delal. Tukaj pa take reference ni, zato je taka praksa nezaželena. Če mi pa najdeš dokaz, da je to dovoljeno, ga bom pa rade volje sprejel.
Kar zadeva pokrivanje, zakrivanje... kakor komu pase. Ne prenesem pa, da mi kdo rece, da sem nespodobna, ker ne nosim rute. Nespodoben je tisti, ki ima ob pogledu na moje lase gresne misli - naj se pa stran obrne, da ne bo gresil.
Na to bom pa takole odgovoril: Če dam jaz meso pred svoj prag in ga mačka poje. Kdo je kriv? Jaz ali mačka?
Tukaj pa dajem samo še en kratek klip 6 minut, ki potrjuje moje vprašanje.